CFR Calatori a inregistrat in primul semestru pierderi de 117 milioane de lei, in vreme ce traficul a scazut cu 13,1%, ca urmare a lucrarilor realizate pe tronsoanele Bucuresti-Constanta si Campina-Predeal si a crizei financiare, potrivit NewsIn. Compania arata ca scaderea traficului a fost determinata si de reorientarea publicului calator spre alt sistem de transport, in special cel auto.
"Cauzele care au dus la diminuarea traficului de calatori au fost, pe de o parte, lucrarile de reabilitare a infrastructurii feroviare pe tronsoanele Bucuresti Nord – Constanta si Campina – Predeal, care au generat prelungiri ai timpilor de parcurs ale trenurilor de calatori si intarzieri in circulatia acestora. Pe de alta parte, efectele crizei economice s-au reflectat prin incetari partiale si chiar totale ale activitatilor unor intreprinderi, ceea ce a dus la reducerea numarului de calatori" se arata in bilantul activitatii companiei pe primele sase luni ale anului.
CFR Calatori considera ca scaderea traficului a fost determinata si de reorientarea publicului calator spre alt sistem de transport, in special cel auto, care are si cele mai mici tarife, desi compania nu a mai modificat tarifele din septembrie 2007.
"In aceste conditii, veniturile totale realizate in semestrul I 2009, reprezinta 98,1% fata de perioada precedenta, iar veniturile din transportul public de calatori 88,1%. Pentru a asigura continuitatea activitatii de transport feroviar public de calatori in conditii de siguranta a circulatiei, s-au inregistrat in semestrul I 2009, cheltuieli totale in proportie de 103,1% fata de semestrul I 2008", conform bilantului companiei.
CFR Calatori a continuat in primele sase luni programele de modernizari si achizitie de material rulant demarate in anii anteriori, fiind achizitionate 26 de vagoane noi de calatori si modernizate 61 de