Din cei peste un milion de turiști români care au plecat în străinătate în 2010, circa 20.000 au cumpărat sejururi de peste 2.500 de euro. Insulele tropicale și croazierele au fost în topul preferințelor.
Singapore, Tanzania, Seychelles, Republica Dominicană, Creta sau Rhodos sunt doar câteva dintre destinațiile alese, în acest an, de românii cu venituri peste medie pentru petrecerea vacanței. Evident, prețul plătit nu a fost deloc mic. Dimpotrivă. Printre cele mai scumpe vacanțe vândute în 2010 se numără o croazieră de 103 nopți, cu pensiune completă.
Tariful a fost 63.000 de euro pentru două persoane, cu plecare din New York (practic, cei doi au plătit o altă mie de euro pentru biletele de avion până în Statele Unite). Itinerariul a cuprins, printre altele, insulele Barbados, Mauritius, Canalul Suez, metropolele Rio de Janeiro, Montevideo, Sydney, Dubai, iar la întoarcere, petreceri în Monaco și Barcelona. Vacanța a fost contractată de la Perfect Tour, agenție care în 2010 a vândut peste 2.000 de vacanțe de lux.
„Când e vorba de o destinaţie de lux, nu se poate spune că este ceva predilect. Turiștii aleg de la Seychelles și Mauritius până la Tenerife și Paris. Caută mai mult luxul, pentru că vor să se simtă foarte bine“, spune Corina Păcuraru, general manager al agenției Perfect Tour.
Exotică a fost și o vacanță de 26.000 de euro în Tanzania, contractată tot de un cuplu. Sejurul a fost de 14 zile, iar turiștii s-au plimbat din Kilimanjaro până în Zanzibar şi au fost cazați în hoteluri de patru și cinci stele. „În totalul cifrei de afaceri a agenției noastre (2,1 mil. euro în 2010 - n.red), vacanțele de peste 3.000 de euro reprezintă circa 40%“, declară Sorin Stoica, CEO al agenției Eturia.
Prețuri în scădere, clienți mai mulți
Potrivit lui Traian Bădulescu, consultant pe turism în cadrul ANAT, în 2010, tariful mediu al unei va