Meniul clasic, copertat, devine istorie cel puţin în restaurantele din Statele Unite unde a fost înlocuit cu unul electronic. De fapt, cu o tabletă electronică la care consumatorii pot consulta lista preparatelor din local, pot comanda şi chiar plăti consumaţia, relatează The Independent. Tableta "E la carte" este tot mai populară în America, unde mai multe lanţuri de restaurante au preluat noua tehnologie care promite vânzări cu 10%.
Tableta instalată pe mesele mai multor restaurante americane le permite clienţilor să studieze meniul într-un mod interactiv, să comande, să se joace cu diferite aplicaţii şi să achite nota cu cardul. Sistemul le permite chiar să plătească separat, tableta având şi o opţiune pentru bacşiş. Comanda este trimisă automat la bucătărie, iar dacă există nemulţumiri, clienţii îi pot trimite un mesaj managerului pe care acesta îl primeşte direct pe telefonul mobil.
Creatorii tabletei spun că aceasta asigură o creştere a comenzilor deoarece clienţii îşi pot personaliza foarte uşor meniul, alegând poate şi o salată sau un desert fără a fi nevoiţi să aştepte venirea unui ospătar. În Statele Unite, mai multe localuri au început să folosească iPhone-uri sau iPad-uri care oferă aplicaţii prin care comenzile înregistrate de chelneri sunt trimise automat bucătarului sau barmanului. Ele pot fi utile mai ales în cazul restaurantelor care au o listă lungă de produse pe meniu. La un restaurant din Atlanta unde se servesc biftecuri, clienţii care doresc să bea un vin primesc o tabletă Apple pe care sunt arhivate toate cele 1.350 de sortimente ale localului.
Meniul clasic, copertat, devine istorie cel puţin în restaurantele din Statele Unite unde a fost înlocuit cu unul electronic. De fapt, cu o tabletă electronică la care consumatorii pot consulta lista preparatelor din local, pot comanda şi chiar plăti consumaţia, relatează The In