Închiderea podului rutier de peste Mureş afectează aprovizionarea cu materie primă la Kronospan şi Holtzindustrie. Rprezentanţii Secţiei de Drumuri Naţionale Alba suţin că circulaţia rutieră pe pod va fi deschisă după 15 noiembrie 2010.
În afară de timpul pierdut de şoferii care stau la cozile de la podul de pontoane sau sunt nevoiţi să folosească rutele ocolitoare, închiderea circulaţiei a provocat şi pierderi însemnate unor agenţi economici din Sebeş care se aprovizionează cu materie primă pe această rută de transport.
Acces refuzat pe drumurile judeţene
Pierderile cele mai mari sunt înregistrate de companiile Kronospan şi Holtzindustrie Schweighofer din Sebeş, care se aprovizionează cu materie primă din străinătate.
“Pentru cele două saptămâni din luna septembrie, costurile adiţionale s-au ridicat la aproximativ 50.000 euro, iar în luna octombrie ne aşteptăm ca aceste pierderi să crească până la 100.000 euro. A fost solicitat de mai multe ori sa se permita accesul pe varianta Ciugud sau Pâclişa, dar până în prezent nu a fost aprobata nicio propunere”, au precizat reprezentanţii companiei Kronospan. Cele două variante ocolitoare sunt drumuri judeţene pe care nu se permite accesul autovehiculelor de mare tonaj.
„Avem pierderi foarte mari. Suntem la pământ cu aprovizionarea cu materie primă. Pentru luna octombrie valoarea pierderilor se ridică la peste 100.000 de euro. Am cerut să ne permită accesul pe rutele ocolitoare cu camioanele goale dar nu am primit niciun răspuns“, a afirmat Cosmin Capră, directorul general al companiei Holtzindustrie Schweighofer. Kronospan are ca obiect de activitate producţia de plăci stratificate din lemn, iar Holtzindustrie se ocupă cu prelucrarea primară a lemnului.
Autorizaţie valabilă până în decembrie
„Nu putem da un pronostic pentru finalizarea lucră