Fiecare dintre cei peste 900 de milioane de utilizatori al reţelei de socializare Facebook valorează, în medie, anual, pentru compania condusă de către tânărul antreprenor, în vârstă de 28 de ani, Mark Zuckerberg circa 4,84 dolari, informează CNN.
Reprezentanţii Facebook susţin că circa 85% dintre veniturile companiei vin din promovarea reclamelor, conform unor documente făcute publice cu ocazia ofertei sale de listare la bursă. Restul de 15% vin din plăţile făcute în cadrul aplicaţiilor care rulează pe reţeaua de socializare, dintre care 12% provin dintr-o singură sursă, Zynga, compania care realizează jocuri foarte populare în rândul utilizatorilor, cum ar fi "Farm Ville", "Hidden Chronicles" sau "Zynga Poker".
Cum le uşurează Facebook munca publicitarilor
"Lucrul deosebit al acestor oameni este acurateţea cu care ei îi pot ajuta pe publicitari şi pe cei care lucrează în marketing să înţeleagă pe cine obţin", a declarat Arvind Bhatia, analist al Sterne Agee Financial Services. "Pe Facebook, informaţiile tale sunt autentice; ei au capacitatea de a face practic reclamele şi, experienţa ta, mai relevante. Cred că acest lucru este unic. Este fără precedent, iar extinderea este de neegalat", a mai completat el.
Bhatia sugerează, de asemenea, că avantajul reţelei de socializare în domeniul publicitar este construit pe baza serviciilor pe care ea le oferă. Cu cât utilizatorii interacţionează mai mult cu aceasta, ei îşi creează gradual o imagine din ce în ce mai clară a propriilor persoane. Acest lucru permite plasarea unor produse în faţa persoanelor care ar putea fi, cel mai probabil, interesate de ele.
Fiecare utilizator Facebook valorează 4,84 dolari. (FOTO:Karen Bleier/Mediafax Foto/AFP)
Dacă o femeie care a declarat că oraşul său natal este, de exemplu, New Orleans îşi schimbă statusul relaţiei din "singură" în "logodit