Monovolumul va fi arătat în premieră mondială în martie, la Geneva, cu ocazia Salonului Auto.
Dacia a prezentat ieri dimineaţă, pe portalul său, primele imagini oficiale cu Dacia Lodgy, întîiul monovolum din istoria mărcii. Pînă acum, oficialii lui Renault arătaseră doar maşina de competiţie Dacia Lodgy Glace, pilotată de Alain Prost în Trofeul Andros, pregătită special pentru cursele de gheaţă care au loc în fiecare an în Alpii francezi. Aşa cum era de aşteptat, elemente de design ale conceptului se regăsesc acum şi în modelul de serie. Practic, s-a repetat strategia de la Duster, francezii prezentînd designul şi numele modelului printr-un concept de competiţie.
Deocamdată nu există un preţ oficial pentru Lodgy, însă constructorul a dat asigurări că va fi unul atractiv. Se vorbeşte de un preţ de bază de cel mult 10.000 de euro.
Se fabrică doar în Maroc
Targetul pentru Lodgy este unul clar: Europa de Vest. De altfel, ea va fi vîndută şi pe pieţele emergente sub marca Renault, iar în Marea Britanie ar putea purta logo-ul "By Renault". Lodgy nu va fi fabricat la fabrica din Mioveni, ci la Tanger, în Maroc, uzina din Africa avînd o capacitate de producţie mult mai mare faţă de cea de lîngă Piteşti. Şi transportul către ţările occidentale va fi mult mai uşor avînd în vedere că Tanger este la o aruncătură de băţ faţă de Spania. Liniile de producţie din Mioveni nu suportă fabricarea simultană a mai mult de 6 modele diferite, iar Lodgy este deja maşina cu numărul 7 din gamă.
Mai lung decît Logan
Lodgy are o lungime de 4,5 metri, cu 30 de centimetri mai lung decît un Logan şi va fi oferită în versiuni cu 5 şi, respectiv, 7 locuri. Asta înseamnă existenţa celui de-al treilea rînd de scaune. Francezii spun că portabagajul lui Lodgy va fi unul încăpător. Nici de motorizări n-au transpirat prea multe informaţii. Cu siguranţă se vor regăsi ver