În perioada analizată, profitul operaţional al grupului BCR a crescut cu 13,7%, de la 671,1 milioane lei (159,1 milioane euro) la 763 milioane lei (184,4 milioane euro), ca rezultat al creşterii semnificative a venitului operaţional combinată cu un control eficient al costurilor, potrivit Mediafax.
Venitul operaţional s-a majorat cu 5,2%, de la 1,109 miliarde lei (263 milioane euro) la 1,167 miliarde lei (282,1 milioane euro). Principalul motor al acestei îmbunătăţiri a fost creşterea puternică a venitului net din dobânzi la nivelul grupului, cu 10,3%, până la 972 milioane lei (234,9 milioane euro), deşi s-a aflat sub presiunea generată de diminuarea ratelor dobânzilor şi a volumelor mai reduse faţă de primele trei luni din 2009.
Venitul net din taxe şi comisioane a scăzut cu 11,8%, reflectând nivelul încă redus al cheltuielilor de consum, care se suprapune cu strategia BCR de a încuraja clienţii să utilizeze tranzacţiile fără numerar, mai ieftine şi mai comode.
Cheltuielile operaţionale au coborât cu 7,7%, de la 438,1 milioane lei (103,9 milioane euro) la 404,3 milioane lei (97,7 milioane euro), ca rezultat al administrării mai bune a costurilor, bazată pe implementarea unor programe şi acţiuni dedicate de eficientizare, în contextul unei rate a inflaţiei în continuare ridicate cu impact negativ asupra cheltuielilor administrative.
"Am gestionat cu succes şi rezultate pozitive programe menite să îmbunătăţească rezultatul operaţional, investind în acelaşi timp în acţiuni de îmbunătăţire a modului în care ne servim şi ajutăm clienţii. Deşi am reuşit o creştere cu circa 14% a rezultatului operaţional faţă de primul trimestru din 2009, aceasta nu a fost suficientă pentru a contrabalansa majorarea costurilor de risc generată de condiţiile economice adverse", a declarat, într-un comunicat, Dominic Bruynseels, CEO al BCR.