Statul roman este de acord cu desecretizarea contractului incheiat cu Bechtel pentru constructia autostrazii Transilvania, insa nu are acordul companiei americane pentru a face publice clauzele din acord, a declarat, duminica, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu: ''Contractul este secret pentru ca avem o clauza de confidentialitate in baza careia ambele parti trebuie sa fie de acord cu desecretizarea. Noi suntem, mai avem nevoie de acordul companiei Bechtel'', a afirmat Anca Boagiu la emiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV, potrivit Mediafax.
Ministrul Transporturilor a mai spus ca finalizarea proiectului de constructie a autostrazii pe traseul Brasov-Bors va fi dificila, intrucat finantarea din partea statului va fi greu de realizat: ''Trebuie sa ne gandim si la finantari pentru a face si acest culoar. Si aici nu ascund faptul ca finantarea este greu sa mai vina de la stat, ea va trebui sa vina din zona privata''.
Ea a aratat ca in baza unei clauze din contract, compania Bechtel primea un milion de euro pe luna indiferent de volumul de munca prestat.
Contractul cu Bechtel a fost renegociat, compania americana urmand sa finalizeze doar doua tronsoane din cele opt ale autostrazii Transilvania. Guvernul a avizat miercuri noul contract, care prevede reducerea costului aferent lucrarii la 6,9 milioane euro/km si permite scoaterea la licitatie a tronsoanelor inca neincepute. Bechtel va continua lucrarile la tronsoanele Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii.
Proiectul autostrazii Transilvania a fost impartit in opt tronsoane de constructie. Lucrarile nu au fost incepute pe sase dintre ele, insumand 297 de kilometri, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-