Un număr de 22 de angajați din șapte Agenții județene de ocupare a forței de muncă (AJOFM) din regiunile Centru, Vest și Nord-Vest au finalizat cursul de perfecționare în ocupația de „consultant în domeniul forței de muncă“. Cei mai mulți, 12 persoane, provin de la AJOFM Alba, instituție care a câștigat proiectul cu finanțare europeană prin care s-a organizat programul de formare.
Este vorba despre angajați care fac studii despre piața forţei de muncă din perspectiva măsurilor active ce se impun, asigură gratuit servicii de pre-concediere, consultanță juridică și de marketing pentru demararea unei afaceri, stimularea mobilității forței de muncă. În plus, fac vizite de lucru la angajatori care disponibilizează personal, sunt implicați în organizarea de burse de locuri de muncă.
“Consultantul în domeniul forţei de muncă trebuie să beneficieze de instruire continuă pentru a fi permanent adaptat la schimbările care intervin în abordarea problematicii specifice. Activitatea sa se desfăsoară în compartimente specializate şi contribuie la creşterea posibilităţilor de integrare în muncă a persoanelor vulnerabile aflate în căutarea unui loc de muncă”, a explicat Corneliu Engi, directorul AJOFM Alba.
Cursurile au fost organizate de Universitatea “1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia, care este partener în acest proiect. “Unităţile de competenţă specifice consultantului în domeniul forţei de muncă au fost tratate pe parcursul a nouă module şi parcurse în mod interactiv împreună cu reprezentanţii agenţiilor, membri ai grupului ţintă: Administraţie, Analiză şi decizie, Cercetare dezvoltare, Competenţe generale la locul de muncă, Date informaţii, Perfecţionarea profesională, Management, Planificare, Relaţii cu clientele“, a declarat Roxana Roman, unul dintre formatori.
Examenul final a constat dintr-o probă teoretică și una practică. „Examenul scris a fost sub