Dacă deschizi Google şi cauţi (în limba engleză) "biserică", "Vechiul Testament", sau chiar "prieten", unul dintre primele site-uri care apar este cel al Bisericii lui Isus Hristos a Sfinţilor din Zilele din Urmă.
În era internetului, comunitatea mormonă a găsit o modalitate de a domina ce e considerată azi cea mai importantă sursă de informaţii: motorul de căutare, scrie The Washington Post
Oficiali ai Bisericii spun că totul se rezumă la a controla imaginea pe care o au ei. Fac asta de un secol sau mai bine. Acum, când doi membri ai congregaţiei concurează pentru candidatura republicanilor şi când un musical ajuns pe Broadway atrage mult atenţia asupra sectei, se riscă mult.
"Intervenim în conversaţie pentru că are loc o conversaţie despre noi şi avem şi noi ceva de spus," a declarat Stephen Allen, şeful departamentului misionar al Bisericii.
"Atunci când cineva deschide Google-ul şi primele zece site-uri sunt făcute de oameni care ne dispreţuiesc, avem mult de pierdut in ceea ce priveşte mesajul nostru."
Doctrina mormonilor le cere acestora să adune cât mai mulţi membri, iar purtătorii de cuvânt ai grupului religios profită de interesul care li se acordă în ultima vreme şi îşi pun la punct strategiile.
Totuşi, mai e un motiv: ultimele sondaje arată că majoritatea americanilor au păreri nefavorabile despre mormoni, în contextul în care aceştia numără şase milioane în Statele Unite - 1,7 la sută din populaţia adultă. Mulţi evanghelici, care reprezintă o parte importantă din comunitatea republicană, pun sub semnul îndoielii faptul că mormonii sunt, într-adevăr, creştinii.
Rămâne de văzut dacă acest lucru va afecta în vreun fel candidatura la preşedenţie a republicanilor Mitt Romney şi Jogn Huntsman, ambii mormoni.
În orice caz, ei nu lasă nimic la voia întâmplării. Mereu s-au făcut remarcaţi în lumea religioasă când venea