Cresterea puternica a vanzarilor de electronice de consum inregistrata anul trecut va incetini in 2009, dar aceasta industrie se va comporta net mai bine in conditiile de criza decat majoritatea celorlalte sectoare economice, este concluzia unui amplu studiu realizat de catre Consumer Electronics Association (CEA) si GfK si prezentat ieri la CES Las Vegas.
Valoarea pietei mondiale de astfel de produse va depasi anul acesta pentru prima oara 700 mld. $. CEA a analizat piata americana, in vreme ce GfK a adunat date din celelalte parti ale lumii.
CEA este cea mai mare organizatie a producatorilor de electronice si are ca membri peste 2.200 de companii din lumea intreaga.
Mai precis, ritmul de crestere a vanzarilor mondiale de electronice in 2009 va fi de doar 4,3% fata de 2008, an in care sporul a inregistrat un nivel de 13,7% comparativ cu 2007, a declarat Tim Herbert, senior director research al CEA.
Conform lui Herbert, cresterea vanzarilor pe 2007 fata de 2006 a fost de 14,3%, insa cel mai mare ritm din ultimii ani a fost 2006 versus 2005, de 17,5%.
In acest an se vor vinde la nivel mondial aproximativ 2,5 miliarde de produse electronice de consum, computere, telefoane mobile, GPS, televizoare, playere multimedia etc.
Vanzarile totale sunt previzionate sa atinga anul acesta o valoare de 724 mld. $ fata de 694 mld. $ in 2008 si fata de 611 mld. $ in 2007, respectiv 534 mld. $ in 2006.
In privinta distributiei cotelor pe piata ale electronicelor, Europa de Est conteaza cu 9,3%, Europa Occidentala cu 17,4%, China cu 11%, Japonia cu 7,7%, iar America de Nord cu 20,3%.
Ca tendinta generala pentru acest an, CEA si GfK subliniaza ca pietele BRIC (Brazilia, India, Rusia, China) vor continua sa fie un motor al vanzarilor de electronice de consum.
Performantele Europei de Est si ale Americii Latine vor fi in special bune, in t