Legislaţiile altor state acordă o mare atenţie populaţiei canine, soluţiile de eliminare ale patrupezilor fiind individuale şi nu colective, notează judecătorii Curţii Constituţionale (CC) în motivarea deciziei lor din 11 ianuarie 2012 privind neconstituţionalitatea Legii câinilor fără stăpân, relatează Mediafax.
Curtea Constituţională mai spune că soluţia eutanasierii câinilor fără stăpân trebuie să fie aplicată doar în ultimă instanţă, respectiv numai atunci când toate celelalte soluţii au fost aplicate corespunzător de către autorităţile locale, dar nu şi-au atins scopul de a limita sau de a eradica acest fenomen.
Decizia Curţii privind neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân a fost publicată în Monitorul Oficial (MO) din 23 ianuarie.
Obiectul controlului de constituţionalitate îl constituia dispoziţiile Legii pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân. În realitate, se constată că, potrivit sesizării de neconstituţionalitate, constituie obiect al controlului de constituţionalitate dispoziţiile art.I pct.5 [referitor la art.4 alin.(1)], pct.6 [referitor la art.5 alin.(1) şi (2)], pct.8, pct.9 [referitor la art.8 alin.(3) lit.a)-d)], pct.14 [referitor la art.131 şi 134], pct.15 [referitor la art.14 alin.(1) lit.b)] din Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, precum şi a legii în ansamblul său.
Textele legale criticate în mod punctual au următorul cuprins: - Art.I pct.5 referitor la art.4 alin.(1): "Câinii fără stăpân sunt adăpostiţi în adăposturile serviciilor pentru gestionarea câinilor fără