Organizaţia Reporters sans Frontieres (RsF) face presiuni asupra unor mari companii multinaţionale (Coca-Cola, McDonalds, Adidas etc.) pentru a se ralia campaniei sale pentru retragerea dreptului Beijingului de a organiza Jocurile Olimpice (JO) din vara aceasta, relatează „Le Figaro”.
Astfel, pe lângă faptul că a reuşit să vândă tricouri pe care cele cinci cercuri olimpice erau înlocuite cu cătuşe, în valoare de peste un milion de euro, RsF a dus şi „muncă de convingere” pe lângă mari companii, pentru ca acestea să-şi creeze fonduri speciale pentru promovarea drepturilor omului în China. În câteva luni, RsF a devenit dintr-un ONG prestigios, dar fără mare putere financiară, o instituţie cu un buget de patru milioane euro.
Această reţetă de succes financiar este explicată de către „Le Figaro”, citând-o pe reprezentanta RsF la Washington, Lucie Morillon. Ea a declarat că sponsorii JO sunt presaţi de RsF să semneze „o cartă privind drepturile omului în China, iar aceştia trebuie să ia poziţie”. „Dacă nu, mergem până la a cere consumatorilor să le boicoteze produsele”, a declarat Morillon. „Le Figaro” aminteşte de reputaţia controversată a RsF, acuzată că ar fi finanţată de opoziţia cubaneză în exil în SUA, de extrema dreaptă americană, dar şi că ar fi o organizaţie infiltrată de CIA. (B.M.)
Organizaţia Reporters sans Frontieres (RsF) face presiuni asupra unor mari companii multinaţionale (Coca-Cola, McDonalds, Adidas etc.) pentru a se ralia campaniei sale pentru retragerea dreptului Beijingului de a organiza Jocurile Olimpice (JO) din vara aceasta, relatează „Le Figaro”.
Astfel, pe lângă faptul că a reuşit să vândă tricouri pe care cele cinci cercuri olimpice erau înlocuite cu cătuşe, în valoare de peste un milion de euro, RsF a dus şi „muncă de convingere” pe lângă mari companii, pentru ca acestea să-şi creeze fonduri speciale pentru promovar