Profesorul Ovidiu Badescu din Reşiţa îi învaţă matematică într-un mod intuitiv, prin jocuri, pe copiii de la Liceul „Traian Lalescu“. Foştii şi actualii săi elevi sunt de acord asupra unui lucru: „proful“ ştie să comunice şi de aceea copiii îi dau un 10 pentru suflet.
Cu un zar cu 100 de feţe sau o ruletă şi bileţele, aşa îşi începe ora de „mate" Ovidiu Badescu. Dacă pentru unii pare ceva ieşit din comun, pentru „prof" totul are o logică.
Metodele inedite sunt inventate de profesorul din „garda nouă" a dascălilor de la Liceul „Traian Lalescu" din Reşiţa. Ovidiu Badescu a ajuns să se numere printre cei mai iubiţi profesori din liceu şi spune că legătura dintre el şi elevii săi este specială. Motivul este simplu: comunicarea. „Am ales meseria de dascăl pentru că îmi place să lucrez cu oamenii. Am ales matematica pentru că mi s-a părut cea mai uşoară materie, bazată de logică", spune Ovidiu Badescu.
Egali în clasă
Secretul „profului de mate" este extrem de simplu. Ovidiu îşi consideră elevii egali într-o discuţie, iar atunci când au o problemă încearcă să găsească o soluţie. „Nu cred că există o reţetă a profesorului ideal. Trebuie doar să atingi acea coardă sensibilă a fiecărui elev şi să nu impui unui elev să înveţe, ci să îl faci să se simtă jenat dacă nu o va face", explică profesorul.
Beni Berbentia are 27 de ani şi se numără printre sutele de elevi ai lui Ovidiu Badescu. Tânărul îşi aduce aminte cu drag de „dirigu'". „Abordarea lui era distinctă de cea a celorlalţi profesori. Orele de matematică erau diferite, iar corectitudinea pe care o inspira clasei îi făcea până şi pe cei mai răzvrătiţi să fie receptivi", îşi aminteşte Beni.
Fostul elev a spus că Badescu a fost primul profesor cu o gândire „outside of the box" şi în acelaşi timp primul profesor care nu îşi încadra elevii în nişte tipare clasice, îi felicita pentru cura