Până nu demult, maşinile făcute de Renault erau considerate corecte şi cam atât. Suficient de ieftine cât să se regăsească în colimatorul cumpărătorului român, totuşi produsele constructorului francez erau universal privite ca neterminate, asta cel puţin la nivelul designului, de multe ori în suferinţă, dacă ne gândim la vechile Clio (cu luneta bombată) şi Megane. Prin apariţia lui Latitude şi a lui Laguna Coupé, lucrurile se schimbă însă radical.
Pentru că despre ultimul vom vorbi, priviţi mai întâi pozele. Transformarea este spectaculoasă, iar mulţi clatină din cap a neîncredere atunci când văd pe capotă sigla în formă de romb. Dacă partea frontală păstrează elementele specifice, plus spoilerul cu priză de aer supradimensionată, văzut din spate modelul n-are prea multe în comun cu ce a adus Renault în trecut: lumini de tip LED şi eşapament cu evacuare dublă, iar pe laterale jante de 17 inch şi praguri cromate.
Cea mai importantă noutate este însă posibilitatea optării pentru versiunea 4Control, mai pe româneşte varianta dotată din stantard cu direcţie pe toate cele patru roţi. Cu un motor diesel de 2.0 litri şi 180 CP, plus o transmisie manuală în şase trepte, maşina este o reuşită. Reprizele scurte ale cutiei te îndeamnă să adopţi un mers mai sportiv, iar propulsorul face faţă bine provocării. Cât despre direcţia pe patru roţi, aceasta are principii de funcţionare în funcţie de viteza de rulare. La viteze mici, roţile spate vor vira invers faţă de cele din faţă, în timp ce la viteze mari vor braca în aceeaşi direcţie, pentru ca virajele să poată fi luate cât mai sigur. Există şi ESP pentru corectarea eventualelor erori de pilotaj.
Laguna Coupé 4Control 2.0 dCi propune un consum mixt de 5,7 litri la suta de kilometri. În test am înregistrat 8,9 litri în oraş, pentru ca pe autostradă valoarea să scadă până la 6,5