Nu am sa mai cumpar reviste pentru femei. Toate sunt la fel. La fel de prost facute si scrise. Pentru ca sunt niste manipulari consumiste stangace, construite pe formule prefabricate menite sa convinga cat mai multe credule ca exista intr-adevar creme care te ajuta sa nu imbatranesti sau retete de viata miraculoase. Am lucrat "in system" si stiu prea bine "bucataria".
O femeie-manager de top, chiar desteapta si frumoasa, bine imbracata, dar extrem de la locul ei si serioasa, mi-a spus o data: "N-am nevoie sa ma invete revistele cum sa fac sex oral, ca stiu eu foarte bine, nici care e moda sau ce-mi sta bine si nici cum sa reusesc in cariera, ca oricum sfaturile lor sunt inaplicabile".
Mi-am adus aminte de "ideile" pe care le dadea o revista autohtona despre cum sa te faci "indispensabila sefului si sa obtii o promovare" - sfaturi pe care, daca le-ar fi urmat vreo angajata, ori ar fi fost data afara pentru hartuire sexuala, ori ar fi devenit amanta sefului in mod public.
"Adevarul este ca eu", a continuat interlocutoarea mea, "si multe prietene de-ale mele nu avem vreo revista care sa ne reprezinte si pe care sa o CITIM! Iar cele straine, desi sunt frumoase, nu sunt despre noi!".
Avea dreptate. Revistele "glossy" (de lifestyle feminin si moda) sunt niste produse 100% kitsch. Un kitsch de lux, frivol, superficial, fudul, plin de "fitze" si cu obraz subtire, usor de confundat cu bunul-gust, datorita ambalarii si snobismului.
Ele nu satisfac, de fapt - din cauza nivelului calitativ al continutului editorial - vreo necesitate autentica de comunicare sau de educare a publicului, ci doar ambitiile patronilor de presa si asigurarea unui spatiu de reclama pentru companiilor de cosmetice. Si cum sa nu fie misto ca tu, tanar jurnalist, fara experienta de viata, sa inveti pe altcineva ce si cum sa faca cu vi