¬Ministerul Transporturilor trebuie restructurat pana in iunie 2011, in doua etapte, potrivit unui plan de actiuni al ministerului elaborat impreuna cu Banca Mondiala. Potrivit unor surse guvernamentale, planul de actiuni mai prevede elaborarea, in acest an, a unei strategii nationale de transport pe perioada 2011-2020, dar si a unei strategii generale de transport in conformitate cu politicile europene, cu obiective pe termen mediu si lung. Documentul mai vorbeste despre introducerea, pe termen mediu si lung, a managementului privat in companiile din subordinea ministerului.
Planul de actiuni mai prevede ca pana in 2011 sa fie unificata activitatea de control in trafic prin crearea unei entitati, organism unic de control care sa preia atributiile in domeniu ale Autoritatii Rutiere Romane (ARR), Registrului Auto Roman (RAR) si Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).
In ceea ce priveste restructurarea, prima etapa, care dureaza pana in decembrie 2010, presupune reorganizarea ministerului pe directii de
specialitate si directii de sinteza, cu stabilirea clara a responsabilitatilor. A doua etapa, care tine pana in iunie 2011, presupune "dimensionarea directiilor de specialitate si a directiilor de sinteza in conformitate cu specificul activitatii". Vor fi infiintate noi directii, precum: directia de politica tarifara si transport multimodal si directia de mediu. Companiile din subordinea ministerului trebuie reorganizate pana la sfarsitul anului.
Filialele vor fi pastrate sau vandute?
Tot pana la sfarsitul anului, companiile feroviare trebuie sa demareze o evaluare independenta a filialelor pe care le detin pentru a decide daca le pastreaza, le vand sau le reintegreaza in gestiune domeniului principal de activitate. De asemenea, pana in decembrie 2010, companiile trebuie s