Ultimul manager privat rămas la conducerea unei companii publice de transport pleacă în noiembrie, pretextul fi ind lipsa de eficiență
Deşi a redus la jumătate pierderile companiei în doar şase luni, belgianul Christian Heinzmann, actualul CEO Tarom, nu a avut o „viziune comună” cu Consiliul de Administraţie şi cu Ministerul Transporturilor. A fost deci forţat să semneze zilele trecute terminarea mandatului în noiembrie, mai devreme cu trei ani. Alături de el, a fost numit director executiv Nicolae Demetriade, fost director general al companiei de stat în 2001 – 2002.
Ce spun adversarii lui Heinzmann
Dan Pascariu, pre şedin tele Consiliului de Ad ministraţie al Tarom, este cel care i-a cerut lui Heinzmann să îşi încheie mandatul cu trei ani mai devreme. Motivul este că reforma demarată de acesta este prea greoaie. „Ne-a spus că vom vedea rezultatele în patru ani. I-am spus însă că avem nevoie de rezultate mult mai devreme, pentru că alt fel, în 12 luni, compania dă faliment, iese de pe piaţă”, a comentat el pentru EVZ.
Cu toate astea, rezultatele Tarom din primele cinci luni ale anului cât s-a aflat sub conducerea lui Heinzmann, vorbesc de la sine, acesta reuşind să reducă pierderile companiei cu 45%. Datele nu au convins însă consiliul de administraţie. „Sunt doar conjuncturale. În acest răstimp au scăzut costurile cu combustibilul, s-au schimbat raportările contabile”, ne-a spus Dan Pascariu.
Întrebat care sunt deciziile lui Christian Heinzmann care nu au convenit Consiliului de Administraţie sau dacă acesta s-a opus unor decizii CA, Pascariu a dat un raspuns surprinzător: „Nu, dimpotrivă”. Şi atunci, de ce trebuie să plece actualul CEO de la şefia Tarom?
Ministrul a cerut avioane noi, Heinzmann s-a opus
Potrivit unor surse EVZ, una din cauzele scurtării mandatului lui Heinzmann este legată de flota companiei. În timp ce Consiliul