Simtind oportunitatea de a profita de nemultumirea publica fata de marile banci nationale sustinute cu fonduri publice, Edward Speed, un bancher din Texas, a lansat o campanie prin care-i indeamna pe texani sa-si scoata banii de la banci ca Wells Fargo si sa-i incredinteze unor mici institutii dezvoltate local ca a sa, Texas Dow Employees Credit Union, scrie The New York Times.
Speed a lansat un site web, bankwithtexans.org, prin care-i indeamna pe oameni sa se reorienteze dinspre institutii straine de interesele regiunii catre institutii locale care nu s-au indreptat niciodata catre investitii riscante cum ar fi contractele swap pe riscul de credit, ramanand concentrate pe depozite si credite traditionale.
In Statele Unite, banci de genul celei deschise de Speed incearca sa valorifice nemultumirea publicului cu privire la lacomia institutiilor de pe Wall Street pentru a atrage clienti de la marii rivali multinationali.
Mesajul de baza: Puteti avea incredere in noi pentru ca nu am provocat criza si nu am avut nevoie de programe de bailout.
"Suntem convinsi ca publicul este foarte suparat pe aceste banci mari. Nu pot devansa Wells Fargo si Bank of America la nivel national, dar le pot invinge cu siguranta la nivel local", este de parere Speed.
Bineinteles, circa 120 de banci de mici dimensiuni s-au prabusit de la declansarea crizei, numarul acestora fiind de asteptat sa creasca pe fondul acutizarii problemelor legate de creditele pentru sectorul imobiliar comercial. Totusi, acestea nu reprezinta decat o mica proportie din cele aproximativ 8.000 de banci mici din SUA.
Profita de slabiciunile gigantilor
Bancile mici isi fac promovarea prin tot felul de mijloace. In Colorado, FirstBank a angajat o firma locala de marketing pentru a crea reclame care sa-i promoveze practicile conservatoare de creditare.
In Bellingham, Washingto