Anul acesta a debutat cu o serie de scandaluri care au creat haos in industria alimentara din Europa si Romania. Cu toate acestea, reprezentanti ai industriei locale sustin ca pericolul pentru consumator este zero, situatiile aparute putand duce usor la distrugerea brandurilor autohtone.
Sorin Minea, presedintele Angst, considera ca alertele alimentare de la inceputul acestui an urmaresc doar “sperierea consumatorului”.
“Parerea mea este ca se sare calul. Pericolul pentru consumatori este zero, insa prin aceste scandaluri increderea consumatorului poate fi distrusa foarte usor. Nici nu putem vorbi de scandaluri, sunt simple zvonuri care pot duce la distrugerea brandurilor autohtone. Daca distrugem marcile locale ce mai punem in loc?”, a declarat Sorin Minea (foto) pentru Wall-Street.ro.
Potrivit acestuia, analizele sunt realizate inainte ca produsul sa ajunga la raft, aceste controale fiind efectuate de ani de zile in conformitate cu legislatia europeana. In plus, presedintele Angst vorbeste chiar de riscul unor falimente in lant intr-o industrie de retail care a raportat anul trecut cea mai mare scadere din Europa.
Romania a inregistrat in luna decembrie cea mai mare scadere lunara din UE a vanzarilor de retail, de 3,2%, comparativ cu noiembrie, in timp ce la nivel european declinul s-a situat la 0,6%, potrivit datelor publicate de Eurostat.
La randul sau, Dorin Cojocaru, vicepresedinte al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL), spune ca romanii se grabesc sa “puna etichete” fara sa astepte rezultatele analizelor in cazul produselor vizate.
“Faptul ca apar la suprafata aceste informatii inseamna ca se fac controale. Asta insemna mai multa incredere in produsele aflate la raft. Trebuie sa asteptam dovezi concrete, sa vedem mai intai rezultatul analizelor”, completeaza Cojocaru.
Pe de alta part