Punctele nevralgice în negocieri: experienţa similară în construirea autostrăzilor şi termenele prea strânse de execuţie. În urma sesizărilor repetate ale constructorilor români, care Punctele nevralgice în negocieri: experienţa similară în construirea autostrăzilor şi termenele prea strânse de execuţie.
În urma sesizărilor repetate ale constructorilor români, care acuză imposibilitatea accesului la licitaţiile pentru drumuri şi autostrăzi, conducerea Ministerului Transporturilor a iniţiat o serie de dezbateri pentru a clarifica lucrurile. Într-o primă sesiune, desfăşurată ieri, la minister, s-au identificat principalele nemulţumiri legate de condiţiile impuse constructorilor prin caietele de sarcini.
Una dintre cele mai dure cerinţe constă în dovedirea unei experienţe similare în construcţia de autostrăzi; având în vedere câţi kilometri (nu) au la activ românii, e limpede că aceştia nu vor fi admişi la licitaţii, criteriul respectiv fiind favorabil numai marilor concerne străine. De asemenea, la anumite lucrări, care în mod obiectiv nu se pot termina decât după o anumită durată, sunt impuse termene de execuţie devansate cu câteva luni.
O altă cerinţă "eliminatorie" pentru români, în concurenţa cu marile concerne multinaţionale, ar fi constituirea unui depozit colateral pentru ca banca finanţatoare să emită scrisorile de garanţie necesare - străinilor nu li se cere aşa ceva, "primesc o hârtie în care se arată că sunt companii mari şi suficient de solide", au explicat constructorii, în faţa oficialilor de la Transporturi.
În plus, unii mai practică şi preţuri de dumping (n.n. - mai mici decât costurile de producţie) la diverse materiale şi materii prime, şi astfel românii sunt, din nou, excluşi din competiţie.
Criteriile absurde nu vor mai fi acceptate
"Nu contestăm necesitatea unor criterii tehnice - obiectiv necesare - de d