Desi exista un numar semnificativ de magazine online de ceaiuri la ora actuala, piata locala de profil este abia la inceput. Impulsionat de faptul ca zona de consum a ceaiurilor se mareste constant, Adrian Chirca, country manager Eurobuild Romania, s-a decis sa ia calea antreprenoriatului si sa intre in afaceri cu ceaiuri.
De ce un business cu ceaiuri si nu unul cu cafea? In primul rand, pentru ca piata de cafea din Romania este una educata, pe cand cea de ceaiuri se afla abia la inceput, tara noastra situandu-se in “coada listei” in ceea ce priveste consumul de ceai.
“Am inceput afacerea in primul rand din pasiune si apoi pentru ca am identificat oportunitatile oferite de piata care, in momentul de fata, inca este o mare consumatoare de ceai la plic (piramida) si care ar consuma ceai infuzabil in masura in care ii este oferit un produs de calitate”, a declarat Adrian Chirca, fondatorul Sweetwood.ro.
Magazinul online a presupus o investitie de 10.000 euro, bani orientati catre un stoc initial si spre realizarea site-ului, care se afla sub observatia unei companii specializate pe e-commerce. De asemenea, suma alocata dezvoltarii acestui proiect s-a indreptat si catre realizarea unor meniuri pentru diversi jucatori, din HoReCa sau alte domenii, cu care managerul Sweetwood dezvolta parteneriate, cat si catre procesul de ambalare (etichete, pungi).
Site-ul are si o sectiune de blog, prin care Chirca urmareste sa ofere cat mai multe informatii despre ceai – de la metode de preparare pana la istoria ceaiurilor.
Ceaiurile comercializate de magazinul online sunt distribuite in momentul de fata in cafenele si se poarta ceva discutii pentru a le distribui si in ceainarii. “Insa acestea din urma isi aduc propriile ceaiuri, deci este putin probabil ca aceste unitati sa doreasca sa cumpere produsele noastre, care provin din Germania, de la una din