Compania aeriană low-cost Wizz Air, liderul pieţei aeriene locale, a transportat anul trecut 2,76 milioane de pasageri din şi înspre România, trafic în creştere cu 2,2% faţă de 2011, dar sub estimările iniţiale de 3 milioane de pasageri.
Creşterea cu aproape 300.000 de pasageri, estimată iniţial de companie, nu a fost atinsă în contextul în care în iulie Wizz Air a decis să reducă frecvenţele de zbor spre anumite destinaţii din Spania pe fondul creşterii taxelor de aeroport. Spania şi Italia sunt pieţele cheie pentru companiile low-cost datorită comunităţii mari de români care muncesc în aceste ţări.
Chiar şi cu mai puţine curse spre Spania, Wizz Air îşi va menţine cel mai probabil poziţia de lider pe o piaţă pe care concurează cu Blue Air, care a anunţat circa 1,5 milioane de pasageri pe anul trecut şi stagnare anul acesta, şi cu Tarom, care nu a făcut încă publice datele legate de pasageri, dar care avea în 2011 circa 2,19 milioane de persoane transportate.
Dacă în ultimii ani low-costul Wizz Air bifa un avans al traficului cu două cifre, anul trecut nu a mai înregistrat aceeaşi creştere, dat fiind numărul mai mic de curse spre Barcelona din Cluj, Timişoara şi Târgu -Mureş, dar şi spre Madrid din Bucureşti, şi Valencia din Bucureşti şi Timişoara.
"Wizz Air regretă faptul că este nevoită să-şi reducă investiţiile în Spania, ceea ce va conduce la reducerea unor zboruri din orarul de iarnă pe rutele disponibile din România, către Barcelona, Madrid şi Valencia. Este regretabil că guvernul spaniol a impus o creştere a taxelor într-un moment în care traficul de pasageri trebuie stimulat", declara în iulie Daniel de Carvalho, Corporate Communications Manager la Wizz Air. Tot el spunea la acea dată că estimarea de creştere cu două cifre a traficului rămâne valabilă, pe fondul mutării capacităţii de zbor în alte ţări, unde taxele de a