Deşi, din punctul de vedere al Organizaţiei Mondiale a Turismului, România se îndreaptă în direcţia cea bună în turism şi se înscrie în tendinţele europene, concentrându-se pe Munţii Carpaţi şi Delta Dunării, numărul turiştilor străini este în continuă scădere.
Acest lucru se întâmplă în ciuda campaniei agresive de promovare a turismului românesc în ţară şi peste hotare: la gala de box a lui Bute, spre exemplu, dacă Jean Paul Mendy, a văzut stele verzi în runda a patra, spectatorii şi telespectatorii au văzut frunze verzi în permanenţă. Ce crezi că-i trebuie industriei turistice din România pentru a deveni eficientă?
De două decenii, miniştrii şi secretarii de stat din turism au venit cu mesaje care mai de care mai fanteziste şi mai apetisante, pentru a atrage turiştii străini în România. De la „Eterna şi fascinanta Românie” şi până la invitaţia de a explora „Grădina Carpatică,” milioane de dolari şi euro au fost cheltuiţi în scopul de a ademeni şi direcţiona masele de turişti din alte ţări către destinaţiile româneşti.
Cu toate că efectul acestor campanii a fost neglijabil, asta nu l-a împiedicat pe fiecare ministru să îşi aducă aportul său de imaginaţie, în legătură cu aceste materiale promoţionale, fiind cooptate în acest proiect şi glorii apuse sau recente ale sportului românesc, precum Ilie Năstase, Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi sau Lucian Bute.
Click aici şi spune ce crezi că-i trebuie industriei turistice din România pentru a deveni eficientă