Reprezentantii Google, Yahoo si MSN si-ai exprimat parerile privind viitorul motoarelor de cautare, in cadrul conferintei Wharton Technology din Philadelphia
Reprezentantii celor mai mari motoare de cautare din lume au exprimat pareri diferite legate de evolutia cautarii pe Internet in urmatorii ani, MSN considerand ca cele mai semnificative schimbari vor fi legate de interfata, in timp ce Google considera ca cele mai importante modificari vor fi in privinta tehnologiei folosite pentru cautarea pe Intenet.
Unul din managerii MSN, Saleel Sathe, a declarat, citat de ZDNet UK, ca in viitor interfata folosita de utilizatorii motoarelor de cautare va suferi importante modificari. Astfel, in opinia acestuia, in viitor utilizatorii nu vor mai tasta unul sau mai multe cuvinte in campul de cautare ci vor trebui sa ofere mai multe detalii despre cautarea respectiva, motoarele oferind mai multe campuri de cautare cu scopul de a obtine cat mai multe informatii.
Viitorul industriei de profil este vazut diferit de reprezentantii celui mai mare motor de cautare din lume, Google. Acestia sunt de parere ca din contra, utilizatorii nu vor fi nevoiti sa ofere mai multe informatii, deoarece tehnologia folosita va fi atat de avansata incat va putea sa ofere raspunsurile cele mai bune fiecarui utililzator in parte cu un minim de informatii cerute. Aceasta viziune este impartasita si de Larry Page, co-fondatorul Google, care a declarat de mai multe ori ca �motorul de cautare perfect va intelege exact ceea ce vrei sa spui si iti va oferi exact ceea ce cauti�.
Si Yahoo, al doilea motor ca utilizare din lume, vede evolutia motoarelor de cautare intr-un mod diferit fata de competitorii sai. Astfel, seful Departamentului de dezvoltare tehnologica din cadrul Yahoo, Brandley Horowitz, este de parere ca cea mai mare inovatie in ceea ce priveste motoarele de cautare va fi �ca