Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, vrea sa construiasca in urmatorii 4 ani: 8 pasaje rutiere (subterane sau supraterane), 1 pasaj pietonal subteran, 8 bulevarde noi, sa largeasca si sa modernizeze alte 4 artere de circulatie din oras si sa cladeasca 3 mari sali de spectacole si sport. Promisiunea a fost facuta in cadrul prezentarii raportului sau de activitate, vineri. Pentru aceste proiecte, edilul a declarat ca ar fi nevoie de circa 13 miliarde de euro. Promisiunile primarului Oprescu se bat insa cap in cap cu bugetul Primariei Capitalei. In 2013, bugetul dedicat "Transporturilor", unde intra majoritatea acestor pasaje si strazi, este de circa 330 milioane de lei, jumatate din aceasta suma fiind dedicata platii lucrarilor deja incepute sau celor finalizate si neplatite. Restul de jumatate revine lucrarilor de infrastructura noi. Surse potentiale pentru realizarea acestor proiecte sunt: venituri proprii, fonduri europene, imprumuturi rambursabile si parteneriate public-private. Vezi in articol care este potentialul real al fiecareia dintre cele patru surse de finantare
Pasajul de pe Soseaua Mihai Bravu
In plus, bugetul municipalitatii in 2013 este de circa 3,7 miliarde lei (850 milioane euro). Din aceasta suma, investitiile reprezinta 1-2 miliarde lei, dintre care doar 370 milioane ajung la marile proiecte de infrastructura. In urmatorii doi ani, potrivit previziunilor de pe site-ul Primariei Capitalei, bugetul va fi cam la fel. Cele 13 miliarde de euro de care ar avea nevoie Oprescu sa construiasca tot ce si-a propus ar reprezenta bugetul integral al Primariei pe urmatorii 15 ani. Asta daca toti banii ar merge la investitii, ceea este imposibil. Din bugetul municipalitatii cam o treime se duce pentru functionarea Primariei, o treime pentru subventiile RADET si RATB si o treime pentru investitii. La randul sau, din bugetul de invest