In acest moment, Boom Advertising, ArboMedia si Imedia detin impreuna 95% din piata publicitatii online, arata datele prezentate de un studiu NetBridge in cadrul Festivalului de Comunicare Digitala Internetics, organizat de Millenium Communications si Asociatia de Comunicare Ethos.
Oamenii ocupati, tinta reclamelor de pe net
?Raspunderea? pentru dezvoltarea publicitatii online o poarta aparitia studiilor profesioniste care definesc profilul utilizatorului roman de Internet si care conving clientii ca Internetul este un spatiu ideal de promovare. Mai mult, cresterea se datoreaza segmentarii foarte accentuate a societatii de consum romanesti. ?Este vorba despre diferenta imensa dintre oamenii foarte ocupati (care petrec aproximativ 10 ore pe zi la birou) si cei inca foarte multi care o duc greu - salariati la stat, someri, pensionari. Exista multe categorii de produse si servicii care se adreseaza aproape exclusiv primilor, in rindul carora penetrarea Internetului este suficient de mare, peste 60%?, spune Calin Rotarus. Mii de companii vor sa ajunga la acest segment de populatie, care, fiind foarte ocupat, nu este un consumator sustinut de media traditionala (tv, radio, ziare, reviste), ci se informeaza din ce in ce mai mult de pe Internet. (Iuliana Roibu)
Venituri incasate din publicitatea online:
600.000 dolari estimari 2003
1,2-1,3 milioane dolari estimari 2004
2 milioane dolari - estimari 2005
sursa: Internetics 2004
Cine e utilizatorul roman de Internet?
Utilizatorul roman de Internet este tinar, dinamic si cu un venit cel putin mediu, arata studiul NetBridge prezentat la Internetics. Peste 38% din vizitatorii site-urilor de afaceri au venituri lunare de peste 8 milioane lei, iar 38% din vizitatoarele site-urilor pentru femei au venituri intre 4 si 8 milioane lei.
Conform datelor oficiale, in p