GdS a aflat povestea din spatele scandalului declanşat de licitaţia pentru modernizarea Rocadei, a cărei derulare a fost întreruptă de o contestaţie a societăţii Argecom.
Cearta dintre Primăria Craiova şi constructorul înscris la licitaţie a pornit de la o menţiune trecută în caietul de sarcini, prin care firmele participante trebuia să deţină o staţie de asfalt aflată la o distanţă de maximum 50 de kilometri de oraş. Nemulţumită, Argecom, societate care lucrează în prezent la modernizarea blocului S200, a contestat caietul de sarcini, lucru care l-a scos din sărite pe primarul Antonie Solomon. Acesta a declarat într-o conferinţă de presă că Argecom îşi bate joc de craioveni pentru că a depus contestaţie doar pentru a întârzia începerea lucrărilor.
Pentru a afla de ce a fost prevăzută obligativitatea celor 50 de kilometri, GdS a discutat cu unul dintre acţionarii firmei Robricons, Corneliu Rădulescu, proiectantul lucrării. Acesta a declarat că prevederea referitoare la cei 50 de kilometri nu a fost inclusă iniţial în proiectul tehnic. „La solicitarea primăriei, care m-a întrebat ce părere am despre distanţa la care ar trebui să se afle staţia de asfaltare, le-am trimis un răspuns în care le-am spus că aceasta ar trebui să fie de minimum 150 de tone, iar amplasamentul ei să nu fie mai departe de 50 de kilometri de Craiova“, a spus Rădulescu.
În nota trimisă primăriei, Robricons nu oferea şi un motiv pentru care a stabilit respectiva distanţă. Apoi proiectantul a revenit cu o precizare în care scria că motivul este posibilitatea ca asfaltul să nu mai fie bun pentru turnat dacă este transportat de la o distanţă mai mare. „Într-adevăr, aşa le-am spus. Am calculat că, la o viteză maximă comercială a betonierelor de 30 km/h, asfaltul s-ar fi răcit până la destinaţie. Reglementările în vigoare spun că, dacă distanţa este mare, temperatura poate scădea