Dacă, zilnic, armatorii bacurilor câştigă 240.000 de lei, cine are interesul să nu se facă podul peste Dunăre, Brăila - Tulcea? Deşi o dată la patru ani reprezentanţii autorităţilor judeţene promit că vor construi podul, obiectivul pare să fie încă departe. Până şi macheta podului, aşezată în holul Prefecturii, s-a degradat.
Tulcenii care au afaceri în zona de est a ţării şi implicit cei din zona de nord şi est a României, care au afaceri în judeţul Tulcea, sunt nevoiţi fie să facă un ocol de peste 140 de kilometri pentru a ajunge la podul de la Giurgeni - Vadul Oii, fie să piardă timpul la unul dintre bacurile de la Brăila sau Galaţi.
Exclusiv: Brăila are 46 de milioane de euro pentru a face prima "autostradă" românească pe Dunăre
„Nu se mai poate aşa. Am afaceri cu carne în judeţele Tulcea, Brăila, Galaţi şi Vrancea. Zilnic plătesc de câte două ori, trei sau patru maşini pentru a trece Dunărea cu bacul. Pentru maşinile de până la 12 tone, plătesc 42 de lei de trecere. Dacă merg pe pod pe la Giurgeni - Vadul Oii, taxa este de 19 lei o trecere. Dar ca să merg pe podul ăsta consum o cantitate de combustibil care nu justifică efortul. În plus, pe la bac pierd cel puţin o oră şi la dus, şi la întors", ne-a declarat Ion Mirciag, crescător de animale şi proprietar de fabrică de mezeluri tradiţionale din comuna Horia, judeţul Tulcea.
Cine are interes?
Bacurile care asigură legăturile între Brăila şi Smârdan produc în medie pe fiecare trecere între 700 şi 1.500 de lei, în funcţie şi de mărimea navelor. Cele opt bacuri aparţinând Delta Nav şi Romnav produc singure, fără trecerile de noapte, în jur de 15.000 de lei pe oră. În cele 16 ore de lucru pe zi, între orele 6.00 şi 22.00, acestea ar trebui să aducă în buzunarele armatorilor în jur de 240.000 de lei!
Supersalariaţii din universităţile de stat câştigă bani frumoşi ch