Ministrul Transporturilor a trimis miercuri corpul de control al ministerului la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, ca să controleze în ce condiţii a fost schimbată soluţia tehnică pe unul din tronsoanele autostrăzii Bucureşti-Ploieşti
Modificarea soluţiei a avut în vedere înlocuirea pământurilor de umplutură cu balast, pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, ceea ce ministrului Anca Boagiu nu-i miroase a bine, întrucât a dus la creşterea lucrărilor cu 25 la sută - anume cu 181,11 milioane de lei - urcând costul investiţiei la 883,7 milioane lei, fără TVA. Modificarea cu pricina, considerată foarte costisitoare, s-a produs în 2009 şi a afectat tronsonul pe care lucrează consorţiul românesc UMB Spedition - Pa&Co International - Euroconstruct Trading '98 - Com-Axa, adică, mai pe scurt, Dorinel Umbrărescu - Costel Căşuneanu - Dan Besciu. Potrivit ministrului, lucrarea la autostrada Bucureşti-Ploieşti are mari probleme de finanţare, sumele necesare fiind acoperite de la bugetul de stat; termenul de finalizare este incert.
Anca Boagiu vrea curăţenie în minister
Director CNADNR, în 2009, când s-a finalizat contractul în discuţie era Dorina Tiron, cea care a fost demisă de actualul ministru, Anca Boagiu, în septembrie, pe motiv de management defectuos, "ca urmare a continuării şirului de practici contrare spiritului european, atât la nivelul actului administrativ, cât şi în relaţia cu firmele de construcţii şi cele de consultanţă". Numele Dorinei Tiron este strâns legat de cel al lui Radu Berceanu, predecesor al Ancăi Boagiu în funcţie, cei doi lucrând împreună atât în primul mandat al lui Berceanu la Transporturi, cât şi în ultimul, Tiron fiind renumită pe post, la conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în martie 2009.
De amintit că atacul la fosta conducere de la Drumuri vine după ce,