Dupa preluarea de catre mogulul media Rupert Murdoch pentru suma de aproximativ 5 miliarde de dolari si reorientarea pe piata, celebrul cotidian economic Wall Street Journal incepe sa fure din clientii rivalului New York Times pe masura ce concurenta dintre cele doua se intensifica.
Saks, client al ziarului New York Times in ceea ce priveste publicitatea inca din 1924, a ales recent sa promoveze noul magazin Channel si costumele pentru barbati realizate pe comanda in paginile ziarului Wall Street Journal, scrie Bloomberg. Extinderea paginilor de stiri generale si noua revista de lifestyle a cotidianului au inceput sa atraga consumatorii cu venituri peste medie si sa creeze spatiu publicitar pentru retaileri, a declarat Milton Pedraza, CEO al Luxury Institute.
"Au devenit cu siguranta o parte semnificativa a publicitatii pentru marcile de lux, pozitie pe care anterior nu o ocupau", a declarat Pedraza, al carui grup de cercetare din New York analizeaza piata celor mai scumpe linii de bunuri si servicii. "In mod cert, au inceput sa fure dolari destinati publicitatii".
Brandul italian de vestimentatie Dolce & Gabanna si compania Louis Vuitton au inceput sa se promoveze prin intermediul cotidianului Wall Street Journal, pe masura ce proprietarul acestuia, Rupert Murdoch, in varsta de 77 de ani, intentioneaza sa surclaseze ziarul New York Times.
Ambele publicatii se confrunta pe o piata americana a publicitatii din ce in ce mai redusa, unde cheltuielile se vor contracta cu 6,8 procente in cursul anului viitor, pana la 150 mld. dolari (120 mld. euro), potrivit unor estimari realizate de Sanford C. Bernstein. Murdoch tensioneaza disputa intre cele doua cotidiane si prin intermediul internetului.
Compania New York Times si-a diminuat dividendele cu aproximativ trei sferturi, pe masura ce veniturile se prabusesc. Ziarul isi va "modera" cel