Prin invazia supermarketurilor tip Carrefour, Selgros sau Cora, cu produse diversificate şi la preţuri mici, magazinele de cartier au pierdut marea majoritate a cumpărătorilor cu venituri de Prin invazia supermarketurilor tip Carrefour, Selgros sau Cora, cu produse diversificate şi la preţuri mici, magazinele de cartier au pierdut marea majoritate a cumpărătorilor cu venituri de 500-1.000 de euro pe lună. Acestea caută soluţii de supravieţuire, mizând pe marea masă a românilor cu un venit mediu pe economie. Pe aceştia, comercianţii încearcă să-i fidelizeze prin anumite facilităţi sau prin seducţia comerciantului-vecin.
Banca şi discountul, instrumente ajutătoare
Florica Miculescu, proprietara unui magazin de cartier, îşi menţine afacerea comercializând produse tip aprozar, pe care clienţii le vor proaspete şi în cantităţi mici. Dar atunci când trebuie să achite facturi urgente, aceasta apelează la bănci: "Deşi am de plătit credite de câte 3.500 de euro, atunci când am probleme, singurul meu prieten şi partener este banca. Achit cu o regularitate de ceasornic ratele, dar marea mea nădejde este să ajung la limita zero şi să intru pe profit", susţine proprietara magazinului. Patronii pakistanezi ai unor lanţuri de magazine recunosc că le-a scăzut afacerea după ce s-au deschis hipermarketurile Carrefour Orhideea din Grozăveşti şi Cora din Militari. Ei nu se lasă şi aplică o serie de artificii comerciale, prin care să-şi menţină clienţii.
Unele magazine mici dispar, dar altele apar în locuri bine alese, alături de şantiere de construcţii şi firme cu suficienţi salariaţi. "Muncitorii şi salariaţii de la firmele învecinate îşi fac cumpărăturile pentru masa de prânz de la magazinul nostru. Afacerea s-a menţinut în trend constant chiar şi după deschiderea hipermarketurilor din zonă", ne-a declarat Marilen Bidei, proprietara unui magazin dintr-un c