Indiferent de clasa ori model, astazi primeaza aspectele practice ale unei masini. Din acest motiv, SEAT, o marca ce pune accent pe sportivitate, incearca o noua formula a succesului. Prin liniile sale, Leon da viata conceptului Salsa, prezentat in 2000. Caroseria elegant profilata imbina imaginea sportiva a unui coupe cu caracterul practic al unui automobil cu cinci usi. Practic, prin Leon perioada transformarilor Seat se incheie, acesta fiind al treilea model desenat de Walter de`Silva, dupa Altea si Toledo, pe aceeasi platforma tehnica utilizata in Grupul VW pentru noul Golf V si Audi A3. Oricum, Leon se inscrie in aceeasi linie generala de design cu Altea si Toledo. Diferentele sunt date de parbrizul mai inclinat, linia pavilionului mai arcuita spre spate si blocurile optice spate diferite. De altfel, noul Leon reprezinta deja un puternic vector de imagine pentru SEAT fiind utilizat in cursele din Campionatul Mondial de Turisme (WTCC). Alte aspecte care subliniaza optic sportivitatea modelului sunt reprezentate de aparenta absenta a manerelor usilor din spate, "camuflate" in rama portierelor, pozitionarea "la vedere" a stergatoarelor de parbriz verticale si atasarea direct pe panoul usilor a oglinzilor retrovizoare.
Fata de precedentul model, noul Leon a crescut semnificativ in dimensiuni, acesta fiind cu aproximativ 131 mm mai lung, cu 26 mm mai lat si cu 19 mm mai inlat, in conditiile in care ampatamentul de 2.578 mm are cu 67 mm mai mult decat la precedenta generatie.
Interiorul exprima un design modern si plin de inovatii. Formatul cu cinci usi ofera un acces bun si un nivel de confort suficient pentru cinci pasageri. Plansa de bord, proiectata special pentru noul Seat Leon, are o forma usor diferita fata cea din Altea sau Toledo si este realizata din materiale cu o textura deosebita, ce face trimitere la masinile de curse. Consola centrala