Cele 11 supermarketuri Carrefour Express deschise în doar patru luni şi planurile de expansiune pe hipermarketuri îi vor duce pe francezi pe locul întâi pe piaţa de profil Aflaţi de
Cele 11 supermarketuri Carrefour Express deschise în doar patru luni şi planurile de expansiune pe hipermarketuri îi vor duce pe francezi pe locul întâi pe piaţa de profil
Aflaţi de ani buni în urma rivalilor de la Metro, francezii de la Carrefour ar putea să-şi ia revanşa până în 2012. Ambiţia îi va costa cel puţin jumătate de miliard de euro.
Carrefour ar putea deveni, la orizontul lui 2012, retailerul cu cele mai mari venituri din România, dacă se menţine actuala rată de creştere a veniturilor pe metru pătrat, iar expansiunea lanţului pe segmentele de supermaketuri şi hipermarketuri va respecta planurile stabilite în această vară.
Principalul competitor al francezilor de pe piaţa românească, grupul german Metro, se arată mai degrabă precaut în privinţa extinderii rapide după 2009.
Concurenţă în cartier
În doar patru luni, Carrefour a redeschis 11 dintre supermarketurile Artima pe care le-a achiziţionat anul trecut şi mai are de două ori pe atât. Deja francezii se arată ca adversari redutabili ai lanţurilor de supermarketuri Billa, Plus Discount sau Penny Market, care fac afaceri profitabile de ani buni pe segmentul magazinelor de proximitate.
În acest an, Carrefour mai are de renovat încă 11 din fostele supermarketuri Artima. Din 2009, vor mai deschide încă 10 astfel de magazine, fără achiziţii, astfel încât vor ajunge la un total de 32 de supermarketuri, după cum a plănuit Jacobo Cellestino, directorul general al Carrefour România, care s-a retras din funcţie la începutul acestei veri.
"Din 2010-2012 se va încheia epoca inaugurărilor. Vom vorbi atunci despre fuziuni şi achiziţii între lanţurile de magazine, despre concentrarea pie