În contextul campaniei „Tu pe cine vrei blogger pe adevarul.ro”, ne-am gândit ca astăzi să va prezentăm un studiu de caz despre cei care ne-au inspirat în dezvoltarea platformei de bloguri de pe adevarul.ro şi anume, Huffington Post. Deşi punctul de pornire este unul asemănător şi reţeta succesului sună foarte bine, nu putem ignora că datele sunt totuşi diferite.
Cu toate acestea, sperăm să vă demonstrăm importanţa pe care o au cititorii şi bloggerii în mediul online al secolului în care trăim. Rolul jurnaliştilor rămâne acelaşi, dar contribuţia venită de la voi şi de la bloggeri are puterea de a sprijini presa şi de a revoluţiona accesul la informaţie.
Succesul lui HuffPost
De la Prinţul Harry care scria pe blogul său când se afla în Afganistan şi Tom Cruise care ţinea lecţii despre scientologie până la publicarea unor imagini video din timpul revoltelor sângeroase din “Primăvara arabă”, blogging-ul nu a fost niciodată mai puternic. Un blog poate ajuta la alegerea unui preşedinte sau poate duce la demisia unui ministru, în timp ce ne oferă posibilitatea să ne eliberăm şi chiar să celebrăm obsesiile noastre de zi cu zi.
Cu toţii ştim că Mark Zuckerberg a revoluţionat internetul atunci când, în camera lui din campusul studenţesc din Harvard, a creat cea mai cunoscută reţea socială online, Facebook. Mass-media a înţeles că nu poate supravieţui fără a fi prezentă în mediul virtual, motiv pentru care site-urile ziarelor au introdus butoane de Facebook, Twitter, StumbleUpon şi alte reţelele sociale. Dar „Huffington Post“ a trecut la alt nivel, implicându-i direct pe cititori în conţinutul editorial. În acest mod, bloggerii au mai multe şanse să ajungă la un public mai numeros, în timp ce cititori apreciază diversitatea conţinutului, opiniile şi informaţiile generate de oameni simpli sau de celebrităţi.
În 2005, o conservatoare devenită libera