Demand Media, companie specializată în dezvoltarea de conţinut pentru site-uri şi înregistrare de domenii web, vrea să obţină 125 de milioane de dolari din listarea la bursă, relatează The Wall Street Journal.
Compania, condusă în prezent de Richard Rosenblatt, fostul preşedinte al reţelei de socializare MySpace, produce ştiri şi materiale video cu diferite teme, care sunt postate atât pe site-urile proprii (aşa cum este eHow. com), cât şi pe cele deţinute de alte companii, precum Youtube. Salariul lui Rosenblatt, care a vândut în 2005 MySpace către News Corporation, compania media deţinută de Rupert Murdoch, s-a ridicat anul trecut la 4,67 milioane de dolari. Demand Media are 550 de angajaţi. Documentele depuse la Securities and Exchange Commission (SEC), agenţia de reglementare a pieţei de capital din Statele Unite, nu oferă detalii despre pachetul de acţiuni care va fi listat, dar diferite surse susţin că prin listarea la bursă compania ar urma să fie evaluată la 1,5 miliarde de dolari. Pe segmentul de conţinut, modelul de business al companiei constă în producţia la scară largă de conţinut (articole sau materiale video) pe teme care sunt stabilite în funcţie de interesul consumatorilor.
Pentru a stabili ce subiecte sunt de interes pentru utilizatori, compania analizează date obţinute din mii de surse, de la căutări pe internet până la informaţiile colectate de reţelele de publicitate online. Compania foloseşte şi datele obţinute din cea de-a doua linie de business, înregistrarea de domenii. Compania administrează peste 10 milioane de domenii. Articolele şi materialele video nu sunt realizate de cei 550 de angajaţi, ci de colaboratori. Compania stabileşte temele de interes, care sunt apoi "revendicate" de cei aproximativ 10.000 de freelanceri care colaborează cu Demand Media. Dacă propunerea de articol a unui freelancer este accepta