Membrii importanţi ai Guvernului din 2003, mai exact premierul Adrian Năstase, miniştrii Miron Mitrea, Ioan Rus, Gabriel Oprea, Mihai Tănăsescu şi secretarul de stat Sergiu Sechelariu şi-au pus semnăturile pe actele normative care au stat la baza contractului pe care statul român îl are cu constructorul american Bechtel pentru autostrada Transilvania. Este vorba despre trei HG-uri şi o ordonanţă de urgenţă.
În cei şapte ani de la demararea lucrărilor, Bechtel a primit de la bugetul statului român, pentru cei 52 de km executaţi, din totalul de 415 km, o sumă de 1,25 miliarde euro. Un calcul grosier arată că aceasta înseamnă că pentru fiecare kilometru de autostradă costul a fost de 24 milioane euro.
Ordonanţa de urgenţă 120/noiembrie 2003 prin care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a fost mandatată pentru "demararea procedurii de negociere cu o singură sursă cu firma Bechtel Internaţional Inc, în vederea încheierii contractului de proiectare, construire şi finanţare a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş" este semnată de primul ministru de la acea vreme, Adrian Năstase şi contrasemnată de ministrul Transporturilor Miron Mitrea, Ministrul Administraţiei şi Internelor Ioan Rus, Ministrul delegat pentru Administraţia Publică Gabriel Oprea şi Ministrul Finanţelor Publice de la acea vreme, Mihai Tănăsescu.
La două zile după apariţia în Monitorul Oficial, este publicată şi HG privind aprobarea contractării de către Ministerul Transporturilor a unor credite, garantate 100% de Ministerul Finanţelor, destinate realizării aceleiaşi autostrăzi. Este vorba despre "credite externe" de 2,885 milioane euro, precum şi de prime de asigurare, dobânzi, comisioane şi "alte costuri aferente". HG-ul este semnat de premierul Adrian Năstase şi contrasemnată de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Sergiu Sechelariu, precum şi