Romanii sunt inca obisnuiti sa depoziteze lucruri vechi in casa, in speranta ca, undeva, in viitor, le vor refolosi. Multi nu sunt inca obisnuiti sa vanda ce au nefolositor si nu inteleg beneficiile pe care punerea unui anunt il poate aduce, considera Cristina Gheorghitoiu, business manager la Mercador.ro, unul dintre cele mai mari site-uri de anunturi din Romania, parte a AllegroGroup. Mercador este prezent pe piata locala de trei ani, Cristina Gheorghitoiu fiind manager de un an. Ea a acordat Wall-Street.ro primul interviu business de la numirea in functie, atingand subiecte precum tendintele in domeniu, cele mai cautate anunturi, caracteristici ale utilizatorilor romani sau cele mai eficiente formate de publicitate. Allegro mai detine in tara proiectele Compari.ro, Autovit.ro si Trendzone.ro. Wall-Street.ro: S-a aglomerat putin piata de anunturi online – Mercador, Okazii, Anuntul.ro si asa mai departe. Ce diferentiatori exista si spre ce tendinte se merge? Cristina Gheorghitoiu: Pentru inceput ar trebui o explicatie. Intre noi si Okazii.ro sunt diferente mari, la nivel de business – ei sunt site de licitatii, controleaza tranzactiile, iar noi suntem site-uri de anunturi. W-S.ro: Pentru mine, sincer, este cam acelasi lucru. Am pus anunturi si pe Okazii si pe Mercador, rezultatele sunt similare. CG: Poate ca, intr-adevar, nu este atat de relevant pentru utilizatorul final. Oricum, ce ne dorim noi este ca fiecare persoana care posteaza un anunt pe Mercador sa isi gaseasca cumparator – si asta, cat mai repede. W-S.ro: Ce pondere din cei ce plaseaza produse si tranzactioneaza? CG: Nu controlam tranzactiile, asa ca nu putem sti. Periodic insa facem sondaje si, cel mai recent, realizat printre 5.000 de utilizatori, arata ca 80% dintre ei ar recomanda Mercador prietenilor. Este o pondere importanta, zic eu, care arata intr-o anumita masura si rata succesului. W-S.ro: Ce