Sindicalişti din Federaţia Mecanicilor de Locomotivă protestează, joi, la Ministerul Transporturilor faţă de privatizarea CFR Marfă.
Oamenii afişează bannere şi pancarte cu mesaje precum "Opriţi privatizarea CFR Marfă" şi "Stopaţi distrugerea căii ferate, vrem subvenţii adevărate".
Comisia de Privatizare din Ministerul Transporturilor va deschide, joi, oferta depusă de singurul investitor rămas în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, respectiv Grup Feroviar Român, al controversatului afacerist Gruia Stoica.
Premierul Victor Ponta şi-a asumat public în Guvern, miercuri, responsabilitatea privatizării CFR Marfă şi i-a spus ministrului Transporturilor Relu Fenechiu că nu are de ce să îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în acţiuni era introdusă de la început în procedură, "altfel nu venea nimeni" la licitaţie.
"Vreau să spun public că nu mă derobez de responsabilitate, am ştiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte - poate că o companie americană e nemulţumită, dar nu le-am stabilit chiar noi, aşa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot în America", a spus Ponta.
După declaraţiile lui Ponta, coincidenţă sau nu, asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz a anunţat că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura.
Compania a anunţat că, având în vedere complexitatea procesului şi volumul semnificativ de informaţii care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare. După ce Transferoviar Grup - Donau Finanz s-a retras a rămas în cursă doar Gruia Stoica.
Pentru 51 la sută din acţiunile CFR Marfă, statul cere cel puţin 180 de milioane de euro.
Sindicalişti din Fe