Compania daneza, prezenta pe piata locala inca din 1997, spune ca sansele ca aceasta sa isi revina la nivelul de dinainte de criza in urmatorii ani sunt relativ mici, sanse fiind abia peste 3 ani.
„In ultimii cinci ani piata din Romania a suferit o scadere atat pe segmentul de proiecte (cam cu 40% fata de anii 2007-2008) , dar mai mult in zona de retail - cu aproximativ 50%.Tarile nordice nu au avut scaderi , tocmai datorita maririi portofoliului de clienti si extinderii gamei de produse produse si materiale.Din pacate anul acesta – cel putin pana la sfarsit de aprilie - piata interna a fost in stagnare, in aprilie chiar in scadere fata de 2012. Revenirea o vad intr-un orizont mai lung decat estimam anul trecut - nu mai devreme de 2016-2017”, a declarat pentru Wall-Street.ro – Camelia Olesen (foto), director executiv al Kuma Romania.
In ciuda unei evolutii nefavorabile a pietei, danezii de la Kuma au reusit ca in cei cinci ani ai crizei sa inregistreze o crestere de 10%, in medie, a business-ului an de an.
La nivelul anului trecut compania a raportat la nivel local afaceri de circa 3 milioane de euro, in crestere de la 2,7 milioane de euro in 2011.
Pentru acest an insa, reprezentantii Kuma se asteapta la o stagnare a vanzarilor din cauza unui climat de afaceri care nu stimuleaza in niciun fel consumul.
„Pentru piata romaneasca principala piedica este lipsa de incredere a romanilor intr-o perspectiva mai buna. Lipsa de incredere vine pe fondul unui set de “balbaieli” interne in relansarea unor politici adecvate de crestere a economiei. Ai impresia ca esti intr-un cerc vicios in care cu totii ne lamentam ca este criza internationala si ca nu poti face nimic. Total gresit, atat timp cat Romania se sufoca in birocratie si s-a dovedit acum in criza, ca tarile “birocratice”, o duc cel mai rau”, spune Olesen, care pentru anul in curs estimeaza