Singurul pod care leagă România de Bulgaria îşi arată încă o dată vârsta. O groapă cu un diametru de peste 100 de centimetri şi o adâncime de aproximativ 80 de centimetri apărută duminică în carosabilul de pe partea bulgărească a paralizat traficul în zonă.
Problema a fost semnalată de autorităţile bulgare duminică, 7 aprilie. Se pare că groapa uriaşă a fost provocată de o viitură puternică pe Dunăre care a afectat pilonii de rezistenţă ai Podului Prieteniei dcând la surparea porţiunii de carosabil.
Iniţial s-a hotărât ca circulaţia să fie închisă temporar pentru ca specialiştii bulgari să analizeze situaţia şi să găsească o soluţie rapidă.
Placă peste groapă
Pentru moment s-a luat decizia ca peste craterul căscat în asfalt să se aplice o placă uriaşă din fontă.
Ulterior, traficul pe pod a fost redeschis circulaţiei însă doar pentru autovehiculele cu o greutate mai mică de 7,5 tone.
Din această cauză, tirurile nu mai pot traversa momentan podul, acestea fiind redirecţionate către localităţile de la graniţa cu Bulgaria care sunt dotate cu bacuri: Zimnicea, Turnu Măgurele, Calafat, Bechet, Negru Vodă şi Vama Veche.
Podul Prieteniei, “mărul discordiei”
Cu o vechime de aproape şase decenii, Podul Prieteniei a iscat în ultima perioadă o serie de discuţii atât în România cât şi în Bulgaria.
În vara anului 2011, autorităţile de la Sofia au luat decizia de a reduce pentru autoturisme taxa de traversare a podului de la şase euro la doi euro. Bulgarii s-au arătat ulterior nemulţumiţi de faptul că România a decis să menţină taxa la respectivă la şase euro.
Câteva luni mai târziu, Guvernul bulgar plătea peste 700.000 de euro pentru asfaltarea părţii sale din pod din cauza gropilor din carosabil. În replică, România s-a mulţumit cu plombarea gropilor.