ALEGERE ● Baletul, acest fenomen cultural
Lumea accede la artă. Cel puţin aşa reiese din numărul de bilete la teatru, dans, care se vînd ca pîinea caldă. Fie că sînt cunoscători sau nu, oamenii merg la astfel de evenimente, ba chiar se fac suplimentări la bilete. Unii au criticat aceste spectacole, alţii le-au apreciat, publicul le-a aplaudat. Oltea Şerban Părău, muzicolog şi critic muzical, şi-a exprimat opiniile cu privire la acest subiect pentru Jurnalul Naţional.
ALEGERE ● Baletul, acest fenomen cultural
Lumea accede la artă. Cel puţin aşa reiese din numărul de bilete la teatru, dans, care se vînd ca pîinea caldă. Fie că sînt cunoscători sau nu, oamenii merg la astfel de evenimente, ba chiar se fac suplimentări la bilete. Unii au criticat aceste spectacole, alţii le-au apreciat, publicul le-a aplaudat. Oltea Şerban Părău, muzicolog şi critic muzical, şi-a exprimat opiniile cu privire la acest subiect pentru Jurnalul Naţional.
Publicul se arată destul de entuziasmat în săli, dar oare a văzut spectacole de balet cu un adevărat aspect impetuos?
Am văzut două dintre spectacolele acestei ierni şi primăveri cu balerinii de la Moscova sau Kiev. Deşi au fost agresiv taxate ca "şuşe", această definiţie este puţn exagerată. Într-adevăr, prezentarea acestor spectacole fără decor, în versiuni "optimizate", prescurtate, pe coloane sonore cu interpretări discutabile este neprofesională. Totuşi, faptul că aproape 4.000 de oameni (cel puţin la cele două spectacole la care am fost eu sala a fost arhiplină) au plătit ca să vadă Lacul lebedelor sau Spărgătorul de nuci cu balerini ruşi este îmbucurător, chiar cu aceste probleme obiective. Trăim într-o ţară în care la ora actuală nivelul general de cultură este relativ scăzut şi, chiar dacă scopul organizatorilor nu a fost acela de a culturaliza publicul, ci doar acela de a face