Noul „mindset” al consumatorilor si dezvoltarea retelelor sociale ofera o sansa fara precedent companiilor care au viziunea si prezenta de spirit pentru a se replia, transformand amenintarile de pana acum in oportunitati de business. De cealalta parte, companiile care raman cantonate in vechile reguli de piata, cand consumatorii cumparau mult si comunicau fragmentat, fara a se putea „auzi” unii pe ceilalti, vor plati pretul cel mai mare pentru a intelege Noua Economie.
Instabilitatea economica globala i-a determinat pe consumatori sa se gandeasca de doua ori inainte de a cumpara iar asteptarile lor au crescut simtitor, subliniaza un studiu, recent realizat de Ernst & Young.
Daca nevoile consumatorilor nu sunt satisfacute, acestia reactioneaza instantaneu in mediul online prin retelele de socializare, unde isi pot articula nemultumirile. Mentinerea cotei de piata si a profitabilitatii este, in consecinta, mai dificila acum decat oricand. Daca o organizatie nu actioneaza pentru a se adresa consumatorilor potriviti si pentru a indeplini cerintele lor, se expune riscului de a pierde cota de piata si avantajul competitiv.
De cele mai multe ori, companiile se limiteaza doar la o mica parte din potentialul lor de profit si de crestere. Iar, cele care nu reusesc sa inteleaga noul mindset al consumatorului si care nu contureaza un raspuns adecvat, vor continua sa-si erodeze pozitia pe piata.
Noile riscuri privind consumatorii:Riscul reducerii profitului per consumator. Expunerea la acest risc este mare atunci cand o companie nu reuseste sa faca diferenta intre consumatorii profitabili si cei neprofitabili, motiv pentru care nu actioneaza pentru a creste valoarea celor care aduc venit.
Riscul pierderii consumatorilor. Acest risc apare daca organizatia nu contureaza o perceptie corespunzatoare asupra valorii totale transferate catre c