Compania franceză de produse cosmetice Lancôme a fost dată în judecată de curând pentru reclamă mincinoasă. Femeia care a intentat procesul susţine că fondul de ten pe care l-a cumpărat de la brandul de lux nu rezistă 24 de ore, atât cât se specifică în reclamă.
Rorie Weisberg, o femeie din New York, spune că produsul cosmetic pe care l-a cumpărat, Teint Idole Ultra 24H, care ar trebui să ofere 24 de ore de „perfecţiune“, nu rezistă pe piele o zi întreagă, scrie ziarul britanic „Daily Mail“. Produsul costă 25 de dolari (19 euro).
Femeia este evreică ortodoxă, iar religia nu îi permite să se fardeze de Sabat. Ea a descoperit că produsul nu este rezistent după ce l-a aplicat într-o seară de vineri, iar a doua zi dimineaţă a constatat că fondul de ten „s-a estompat semnificativ“, se menţionează în plângerea înaintată unui tribunal din Manhattan.
Multe femei ar gândi că este normal ca un fond de ten şi fardurile, în general, să se „estompeze semnificativ“ dacă dorm machiate, dar avocaţii femeii susţin că este normal să se ia în calcul faptul că cele 24 de ore includ şi câteva ore de somn înainte de a face afirmaţia că produsul cosmetic rezistă atât de mult.
În plângere se precizează că reprezentanţii brandului Lancôme au încălcat legile statului New York recurgând la „practici mincinoase“. Rorie Weisberg nu a cerut daune şi urmează ca instanţa să decidă dacă producătorul de cosmetice de lux i-a adus femeii un prejudiciu. Femeia a solicitat „corectarea“ reclamei mincinoase.
Un purtător de cuvânt al companiei L'Oréal, cea care deţine marca Lancôme, a declarat într-un comunicat: „Reprezentanţii Lancôme sunt convinşi că acest proces nu are niciun temei şi susţin cu mândrie calitatea produselor. Vom contesta acuzaţiile în instanţă“.