Sfârşitul anului 2012 ne-a găsit în compania noului Logan, recent declarat Maşina Anului 2013 în România. Ce ne-a plăcut şi ce nu ne-a plăcut la automobilul produs la Mioveni puteţi citi în rândurile de mai jos.
La 8 ani după ce Dacia a prezentat Loganul ca fiind proiectul "automobilul de 5.000 de euro", adresat în totalitate pieţelor est-europene, unde banii necesari achiziţionării unui automobil erau o problemă chiar şi înainte de criză, producătorul din Mioveni surpinde piaţa din nou, de data aceasta internaţională, cu generaţia numărul doi a Loganului.
Evoluţia maşinii denotă în mod clar atenţia acordată de proiectanţi ideilor şi sugestiilor venite atât din partea clienţilor, cât şi din partea presei de specialitate, o mulţime din acestea fiind adoptate pe noul Logan. Mai mult de-atât, acesta are ca scop şi demontarea clişeului care ocupă minţile românilor când vine vorba de automobile : "e bună doar dacă e nemţească".Motor / Transmisie
Deşi 0,9 litri par o valoare extrem de mică pentru cilindreea unei berline, cura turbo aplicată acestui motor s-a dovedit a fi una extrem de eficientă. În urma acesteia, fişa tehnică a propulsorului de sub capota Loganului afişează cu mândrie 90 CP şi 135 Nm. Dacă vi se par valori modeste, calculaţi raportul putere/ cilindree. Vă spun eu, iese fix 100 CP / litru.
Am condus Loganul atât în mediul urban, cât şi extraurban, unde am încadrat şi un tronson de autostradă. Propulsorul m-a convins pe fiecare din aceste secţiuni, în mediul urban dovedindu-se suficient de sprinten pentru masa maşinii, primele trei trepte fiind uşor de pus în valoare datorită cuplului de 135 Nm livrat la doar 2.500 Rpm.
În mediul extraurban am descoperit plăcerea de a depăşi, asistată crucial de acelaşi cuplu oferit la turaţii mai mici. Am fost impresionat şi pe autostradă, acolo unde combinaţia motor-treapta a 5-a s-a dovedit e