Orice piață imobiliară are propriile „legende urbane”. Este valabil și în cazul României. Dacă intrii în acest domeniu, vei auzi în curând de câteva „proprietăți fantastice” care „există” undeva. De obicei sunt descrise ca fiind „unice” și sunt întotdeauna greu de găsit. Câteodată „cineva” (un intermediar, un broker sau „cineva care cunoaște pe cineva care este prieten cu altcineva”) îți dă un indiciu sau poate, chiar, o schiță veche, însă dacă vrei să afli realitatea, de obicei te lovești de un zid, scrie Ilias Papageorgiadis pe blogul sau.
Clientul meu: Investitor în segmentul hotelier
După ce am intrat pe piața imobiliară românească în 2004 și 2005, 2006 a fost un an important și promițător pentru activitățile mele aici. Afacerea mergea bine (probabil nu pentru că eram intelligent ci pentru că asta era situația pentru întrgul segment) și am început să călătoresc în Europa, să particip la târguri, promovând România, cautând noi client și învățând mai mult despre profesia mea.
Acesta a fost și cazul acestui client, pe care l-am cunoscut înafara țării. A fost (și încă este) un mare investior din industria hotelieră. Și-a exprimat interesul de a intra pe piața românească și mi-a cerut să-i găsesc o ofertă „specială” și nu doar „o cutie de ciment de calitate proastă și preț mare”. Cât de ușor era de găsit? Foarte dificil, însă mie îmi plac misiunile dificile …
Apare o „o legendă urbană”
Eram fascinate de prespectiva unei tranzacții cu acest domn. Era un negociator dur, însă își cunoștea afacerea foarte bine și prin discuțiile noastre am învățat foarte mult. A devenit o provocare pentru mine să-i găsesc proprietatea potrivită așa că … m-am „aruncat” într-o mare de proprietăți. În câteva zile am creat un portofoliu simplu (Din pură coincidență … majoritatea proprietăților din aceast portofoliu suhnt înc