Daca in perioada anilor '70-80 avantajul intre competitori era dat de tehnologie, intre timp aceasta si-a pierdut din importanta, in prezent principalul diferentiator intre companii fiind oamenii, a declarat pentru Wall-Street.ro, Eusediu Margasoiu, managing partner in cadrul The Network, companie de consultanta de management si planificare strategica de business.
"Pana in 2008 si 2009 consumul a crescut in orice industrie, indiferent ce s-a intamplat. Intre 2008 si 2008 totul s-a majorat cu doua cifre an dupa an. Practic, companiile romanesti nu au fost provocate si neavand provocari nu au alocat resurse pentru dezvoltarea capabilitatilor. Si cand mereu cresti ai tot mai multa incredere in tine. Cand a venit criza, tot ce stiam a fost provocat, oamenii au incercat sa faca ce stiau si nu a mai functionat", afirma cofondatorul The Network.
Eusediu Margasoiu, manager cu aproximativ 15 ani de experienta in marketing si vanzari in cadrul Pepsi Romania, a infiintat compania de consultanta in 2008 alaturi de Cristina Gheorghe, manager cu cinci ani de experienta in resurse umane si cultura organizationala in Procter&Gamble.
El spune ca odata cu criza antreprenorii si-au dat seama ca trebuie sa investeasca in competentele angajatilor.
“In prezent diferente mari intre competitori nu sunt ori sunt tot mai mici. Sau se inchid tot mai repede pentru ca tehnologiile pot fi copiate usor. Nu mai este perioada anilor '70-80 cand tehnologiile faceau diferenta. Avantajul primului venit nu mai este atat de semnificativ, iar avantajul nu mai sta in tehnologie, ci in capabilitatile oamenilor. Iar aici este mai greu sa copiezi pentru ca iti ia timp. Antreprenorii romani nu au investit deloc in oameni, iar ei sunt cea mai mare resursa a unei companii”, afirma consultantul.
Ce spune Eusediu Margasoiu despre:
Antreprenor si CEO?
“Faza in care a