Curtea Constitutionala a publicat miercuri motivarea deciziei din data de 29 octombrie prin care a constatat ca dispozitiile art. III alin.(2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice sunt neconstitutionale. CCR arata ca dispozitiile respective sunt aplicabile drepturilor la pensie deschise anterior intrarii lor in vigoare si ca ele au efecte retroactive evidente, contrare prevederilor art.15 alin.(2) din Constitutie.
"Prin Decizia nr.57 din 26 ianuarie 2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 21 februarie 2006, Curtea a precizat insa ca 'orice prevedere noua poate fi aplicata numai de la data intrarii sale in vigoare, pentru a respecta principiul neretroactivitatii legii, consacrat de art.15 alin. (2) din Constitutie.'
Or, Curtea constata ca dispozitiile art.III alin.(2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2013 sunt aplicabile drepturilor la pensie deschise anterior intrarii lor in vigoare. Mai mult, aceste dispozitii neaga orice efect avut de dispozitiile art.170 din Legea nr.263/2010 in intervalul 1 ianuarie 2013 pana la intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.1/2013, avand efecte retroactive evidente, contrare prevederilor art.15 alin.(2) din Constitutie", arata CCR in motivarea deciziei.
Curtea Constitutionala a publicat miercuri motivarea deciziei din data de 29 octombrie prin care a constatat ca dispozitiile art. III alin.(2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice sunt neconstitutionale. CCR arata ca dispozitiile respective sunt aplicabile drepturilor la pensie deschise anterior intrarii lor in vigoare si ca ele au efecte retroactive evidente, contrar