Directorii de resurse umane ar trebui sa ajute businessul sa se optimizeze, dar, in acelasi timp, trebuie sa aduca un suflu nou in companii, sa determine angajatii sa fie flexibili la schimbare, pentru a obtine rezultatele dorite, fara costuri mari. Perioadele de criza ar trebui sa aduca "oxigen" organizatiilor, care au ocazia sa se reinventeze si sa devina mai bune.
Motivarea angajatilor si oportunitatile de dezvoltare ar trebui sa fie printre cele mai importante aspecte despre care se vorbeste intr-o companie in urmatoarea perioada, in conditiile in care pana acum angajatii nu au auzit decat despre reduceri de costuri si disponibilizari, au fost de parere specialistii in resurse umane prezenti la conferinta "ADN-ul oamenilor pe care trebuie sa-i pastrezi in companie pentru a iesi cu bine din criza", organizata de Ziarul Financiar impreuna cu Citibank, in parteneriat cu Mastercard, Medlife, Schoenherr si Asociatii, Asebuss, Total Soft, Yourway Counseling si Vapro.
Principalul responsabil de motivarea angajatilor dintr-o companie ar trebui sa fie, pe langa managerul direct al angajatilor, managerul de resurse umane.
"Fiecare dintre noi are un grad diferit de automotivare: unii vin cu zambetul pe buze la serviciu, iar altii vin suparati, dar nu neaparat din cauza serviciului. Oamenii de HR trebuie sa faca in acest an un fel de «management al tristetii angajatilor»" a spus Ruxandra Stoian, partener si director servicii de consultanta in resurse umane in cadrul companiei de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers.
Comunicati, comunicati, comunicati!
Liderii din organizatii nu trebuie sa se teama de schimbare. "Lucrez pentru Citibank de 14 ani si im tot acest timp, organizatia a trecut prin multe etape si prin multe schimbari. Structura de business s-a schimbat, unele roluri s-au redus, altele au devenit mai importante", a spus An