Cele trei retele specializate in vanzarile de electronice si electrocasnice, Altex, Domo si Flamingo, se vad concurate, in plina crestere a pietei, nu doar de catre retelele de hipermarketuri si cash & carry, ci si de noii jucatori din mediul online.
Intrebarile care vor preocupa consumatorul, odata cu dezvoltarea acestor trei canale de retail, sunt legate de avantajele achizitiilor clasice din magazine sau din mediul online.
Dominatia primilor 3 comercianti de electrocasnice este amenintata de cresterea pietei de retail online, care va ajunge dupa estimarile retailerului Emag la aproximativ 250 mil. euro in 2008. Aceasta crestere ar acoperi intregul avans al pietei de electronice si electrocasnice pentru anul in curs, lucru pentru care si retailerii clasici s-au reorientat si au investit in platforme proprii de vanzare pe internet.
Flamingo, Altex si Domo se uita acum in curtea Emag sau Pcfun si cauta sa aduca inapoi clientii care au socotit ca este mai comod sa achizitioneze bunuri de folosinta indelungata doar prin navigarea pe internet.
"Platforma online Flamingo va fi complet functionala inainte de Paste pentru a putea beneficia de acest varf", a spus Rizek. In acelasi timp si Altex isi anunta interesul: "Cu siguranta ne vom orienta si asupra comertului on-line si vom aduce inbunatatiri", a spus Adrian Urda, directorul general al Altex.
Acest canal de distributie nu va reprezenta, dupa opinia retailerilor specializati, mai mult de 10% din vanzarile lor totale. Astfel ca retailerii precum Emag sau Pcfun au liber la crestere. Asa ca Emag si-a propus o cifra de afaceri de 140-150 de milioane de euro.
Dar pana unde poate creste retailul online avand in vedere preferinta clientilor pentru testarea produselor inainte de achizitie? "Chiar si in Marea Britanie, o piata matura si mult mai stabila din punct de vedere al